erikkleyheeg.reismee.nl

Weersomslag

Vannacht, of eigenlijk gisterenavond al, is het weer omgeslagen hier in Estland. Dat betekent dat er vannacht en vandaag overdag behoorlijk veel regen is gevallen en vanochtend waaide het behoorlijk. Onze kooien hebben wel enige schade opgelopen en ondanks dat het water nu weer een stuk is gestegen (dat wilden we graag) en de eenden veel meer in de buurt van de kooien zitten, wil het nog steeds niet vlotten met het vangen. We overwegen om een dag eerder naar huis te komen. Als er morgenochtend nog steeds geen eenden in de vallen zitten gaan we opruimen en dan vertrekken we vrijdagochtend weer richting Nederland. Jammer natuurlijk van het veldwerk, maar we hebben ontegenzeggelijk een geweldige tijd gehad hier in Estland!

Vanwege het weer zijn we vandaag niet veel buiten geweest en ik heb weinig te melden over leuke waarnemingen of andere spannende gebeurtenissen. Ik ben vooral hard aan het werk geweest om alvast een reisverslag te schrijven nu ik nog zeker weet dat ik niks vergeet.

Wat ik wel even wilde melden is dat Sjoerd ook een hele leuke fotoserie heeft geplaatst op internet. Deze kan je bekijken op: http://picasaweb.google.nl/sjoerdduijns. Hier staan veel foto's op van de vangkooien en het maken ervan, plaatjes van mensen aan het werk en ook van de natuurgebieden waar we geweest zijn. Zeer de moeite waard!

Groetjes, Erik

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!